Sabtu, 19 November 2011

Aku Rindu Sangat-sangat

sergah!
Hello,hye readers....
Hari ni Hani tak tahu nak tulis pasal apew,lagipun Hani baru jerk dalam BLOG ni..tpi Hani ada crita yang pling sedih sangat-sangat bagi Hani,Hani rindukan dia...Dia dah pergi selama-lamanya.Hani teringatkan dia sebab dah lama Hani tak jumpa kawan lama...Arwah seorang yang baik hati,pandai,tak pernah sikit pon mengecewakan kawan apatah lagi dengan keluarga dia sendiri.Hani ingat lagi sebelum dia pergi tinggalkan semua kawan-kawan dia,tanda utk dia pergi slama-lamanya dah ada.Tapi kisah dia sedih sangat-sangat,masa persekolahan tu dia datang macam biasa jerk then lepas cikgu habis mesyuarat cikgu nampak arwah ni ada bagi hadiah kat lelaki,cikgu ingat yang dia ni couple(bhasa ringkas) dgn lelaki tadi,cikgu slh anggap n cikgu jumpa arwah..ala biasalah sekolah agama (Hani sama kelas ngan dia masa tu),lgipon cikgu tu guru kelas kitaorang n arwah ni pulak anak emas,harapan cikgu-cikgu .Prkara yang sebenarnya bukan arwah punya hadiah ,tapi ada minah ni yang suruh arwah bagi hadiah tu pada lelaki tadi(minah tu suka lelaki tuu),yang kena marah arwah..Kesian kan masa tu kes dia lama sangat sampai blik skolah..arwah  britahu yang dia d'suruh n ckgu panggil skali 'minah' tu..Arwah nangis sbb cikgu ckp "nape awak ikut ckp dia?" lpstu cikgu tetap babitkan dia pasal ni..Esoknya tak sangka dapat berita yang dia dah meninggal sbb kebakaran,masa tu Hani n kawan-kawan yang rapat ngan arwah sedih sangat-sangat ... Pergi skolah ada orang beritahu pada cikgu yg marah arwah(guru kelas) tu yang arwah dah meninggal dunia pagi tadi sebab rumah dia terbakar.. Cikgu  sedih sangat-sangat n terus nangis sampai tak berhenti sbb tak sangka berita yang dia tahu at TV rupa-rupanya adalah anak murid dia sendiri.Cikgu menanggis sampai tak bley nak ajar n rmai yang pujuk cikgu tu.. Cikgu menyesal semalam kerana memarahi arwah..itulah kisah kawan baik Hani sndiri,mmg susah nk lupakan dia... Mulai hari nie, saat ni, detik nie, Hani  nak happy je.Hani tak nak dah sedih2.Hani nak lepaskan dia dengan rela hati.Tapi, sampai sekarang Hani tak boleh lupa ape yang dia dah buat(kebaikan)pada Hani.Kenangan yang tak dapat Hani lupakan!!.Hmmmm,Hani tak tahu dah nak buat ape lagi,tpi tak pelah itu semua takdirNya.Hani hanya mampu berserah kepadaNya. Arwah tetap di hati Hani even awak jauh dari Hani...Bye2 my frezz,smoga rohmu d'cucri rahmat...

Al-fatihah.......
~> Pengajaran = hendaklah anda mentaati ibu bapa anda dan buatlah kebaikan slalu..Sblum ajal maut mnjemput n mase tu anda tiada bekalan utk akhirat.....
Bubye''''''


~ Tq,Kerana Sudi Membaca ! Like Kalau Suka ! ~

0 budak tercomel..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Glitter Pink Cute Bow Tie Ribbon